29 Mart 2018 Perşembe

WORD DE KÖPRÜ EKLEME


Hedefi işaretleme

Köprü hedefini bir yer işaretiyle veya başlık stiliyle işaretleyin.

Yer işareti ekleme

  1. Metni veya öğeyi seçin ya da yer işaretini eklemek istediğiniz yeri tıklatın.
  2. Ekle > Yer İşareti'ne tıklayın. 
    Yer İşareti Ekle
  3. Yer işareti adı'nın altına bir ad yazın.
    Yer İşareti Ekle iletişim kutusu 
  4. Ekle'yi tıklatın

Başlık stili uygulama

Başlıklar otomatik olarak hedef olarak işaretlenir. Tek yapmanız gereken, yerleşik başlık stillerinden birini uygulamaktır.
  1. Başlık stili uygulamak istediğiniz metni seçin.
  2. Giriş sekmesinde, istediğiniz stile tıklayın.
    Stil Galerisi'nde Başlık 1

Bağlantıyı ekleme

Hedefi işaretledikten sonra, artık bağlantıyı eklemek için hazır olursunuz.
  1. Köprü olarak kullanmak istediğiniz metni veya nesneyi seçin.
  2. Sağ tıklayın ve sonra Köprü  öğesine tıklayın.
  3. Bağlanılacak yer altındaBu Belgeye Yerleştir'i tıklatın.
  4. Listeden bağlanmak istediğiniz başlığı veya yer işaretini seçin.
KAYNAKÇA: https://support.office.com/tr-tr/article/ayn%C4%B1-belgenin-i%C3%A7indeki-bir-konuma-k%C3%B6pr%C3%BC-ekleme-1f24fc4f-7ccd-4c5f-87e1-9ddefb672e0e

EXCEL YÜZDELERİ NASIL İŞLİYOR

EXCEL YÜZDELERİ NASIL İŞLİYOR ?

Sayıları yüzde olarak biçimlendirmek basit bir işlemdir; ancak biçimi uyguladıktan sonra aldığınız sonuçlar, sayıların çalışma kitabınızda bulunup bulunmamasına bağlı olarak değişir.
  • Sayı içeren hücreleri biçimlendirme    Bir çalışma kitabındaki varolan sayılara Yüzde biçimini uygularsanız, Excel bu sayıları 100 ile çarparak yüzde değerlerine dönüştürür. Örneğin bir hücrede 10 sayısı varsa, Yüzde biçimi uygulandıktan sonra Excel bu sayıyı 100 ile çarpar ve %1000,00 değerini görüntüler. Bu değeri beklemiyor olabilirsiniz. Yüzdeleri doğru şekilde uygulamak için, sayıları yüzde olarak biçimlendirmeden önce bunların yüzde olarak hesaplandıklarından ve ondalık biçimde görüntülendiklerinden emin olun. Yüzdeler, miktar / toplam = yüzde denklemi kullanılarak hesaplanır. Örneğin bir hücre =10/100 formülünü içeriyorsa, bu hesaplamanın sonucu 0,1'dir. Daha sonra 0,1 değerini yüzde olarak hesaplarsanız, sayı doğru şekilde %10 olarak görüntülenecektir.
  • Boş hücreleri biçimlendirme    Yüzde biçimini hücrelere uygular ve daha sonra bu hücrelere sayıları yazarsanız davranış farklıdır . 1'e eşit ve daha büyük olan sayılar varsayılan olarak yüzdelere dönüştürülür; 1'den daha küçük olan sayılar ise 100 ile çarpılarak yüzdelere dönüştürülür. Örneğin, 10 veya 0,1 yazıldığında sonuç %10,00 olur. 
KAYNAKÇA :  https://support.office.com/tr-tr/article/say%C4%B1lar%C4%B1-y%C3%BCzde-olarak-bi%C3%A7imlendirme-de49167b-d603-4450-bcaa-31fba6c7b6b4

POWERPOİNTLE İLGİLİ ÖRNEK SORULARI

 1) Powerpoint programı ne tür bir programdır? 

A) İşletim sistemi        B) Kelime işlemci       C) Tablo grafik           D) Sunu hazırlama

2) Aşağıdakilerden hangisi şerit üzerindeki temel sekmelerden birisi değildir ?

A) Başvurular             B) Animasyonlar         C) Slayt Gösterisi        D) Gözden Geçir

3)Powerpoint programını kullanım amacı aşağıdakilerden hangisidir ?

A) Resim yapmak                                           B) Hesaplama yaptırmak 
 
C) Bir konuyu anlatmak için sunum hazırlamak        D) Bilgisayarda yazı yazmak


4) Powerpoint ne tür bir programdır ?

A) Sunu Tasarım Programıdır             B) Tablo - Grafik Programıdır 

C) Kelime İşlem Programıdır              D) İşletim Sistemidir


5) Power pointte özgü menüler hangi seçenekte birlikte verilmiştir ?
  
A) Ekle, Animasyon, Slayt Gösterisi  B) Tasarım, Animasyon, Slayt Gösterisi


C)Giriş, Tasarım, Animasyon             D)Tasarım, Animasyon, Görünüm



KAYNAKÇA: http://www.korkmazadem.com/detay.aspx?id=117

EXCEL SORU ÖRNEKLERİ


1) Elektronik tablolama veya hesaplama programı olarak adlandırılan uygulama hangisidir ?

    A) Microsoft Windows
    B)  Microsoft  Powerpoint
    C)Microsoft    Excel     
    D)Microsoft    Access

2) Aşağıdakilerden hangisi Excel in özelliklerinden birisi değildir ?
 
     A) Matematiksel İşlemler
     B) Grafik İşlemleri
     C) Mantıksal Karşılaştırma İşlemleri,
     D) Sonuçları Değerlendirme


3) Hücrelerden oluşan alan , çalışma alanıdır.bu alana ne denir ?
 
  A)Çalışma Kitabı
  B) Çalışma sayfası
  C) Hücre
  D) Satır

4) Bir excel çalışma kitabı normalde ilk açıldığında kaç sayfadır?

    A)2 Sayfa   B)3 Sayfa   C) 5 sayfa  D) 6 Sayfa




5)  Bir   excel çalışma kitabı en fazl akaç sayfadan oluşabilir ?
   
    A)253
    B)254
    C)  255
    D)256


kaynakça: www.ikmyo.edu.tr  >  upload > upload > dokumanlar






















































kaynakça: www.ikmyo.edu.tr  >  upload > upload > dokumanlar

WORD İLE İLGİLİ SORU ÖRNEKLERİ

1- Word uygulamasını başlatmanın yolu aşağıdakilerden hangisidir ?
    
     A) Başlat-Donatılar-Microfost Office-Microsoft Word2010
     B) Başlat-Microsoft Office-Microsoft Word 2010
     C) Başlat-Programlar-microfost Office-Donatılar-Microsoft Word2010
     D) Başlat-Tüm Programlaar-Microsoft Office-Microsoft word2010

2) Microsoft ortamında bir yazıyı kopyalayıp yapıştırmanın klavye ısa yol tuşları hangisidir ?
    
   A) CTRL + C - CTRL+V
   B)CTRL+X   -  CTRL+V
   C) CTRL +A   -   CTRL+V
    D) CTRL+X   -   CTRL+C



3) Bir belgenin yazıcıdan çıkmadan önceki en son halini görmek için kullandığımız işlev aşağıdakilerden hangisidir ?

      A) Baskı Ön İzleme 
      B) Sayfa Yapısı
      C) Sayfa Düzeni Görünümü
      D) Hiçbiri

4) Belgenin kenar boşluklarını ayarlamak için kullanılan menü ve uuygun seçenek hangisidir ?
   
    A) Sayfa düzeni-kenar boşlukları 
    B) Sayfa düzeni- kenar boşlukları
    C) Sayfa düzeni- Boyut
    D ) Sayfa Düzeni-Sütunlar

5) Belgenin kenar boşluklarını ayarlamak için kullanılan menü ve uygun seçenek hangisidir ?

    A) Sayfa düzeni-Sütunlar
    B)Sayfa düzeni-Boyut
    C)Sayfa düzeni-Yönlendirme
    D)Sayfa düzeni-Kenar Boşlukları




kaynakça: WORD ÇALIŞMA SORULARI 2016.pdf













26 Mart 2018 Pazartesi

WORD PENCERESİNİN ÖGELERİNDEN (BAŞLIK ÇUBUĞU)

BAŞLIK ÇUBUĞU:
Programın ve belgenin ismini gösterir.Eğer belge penceresi ekranı kaplıyorsa ,belgenin başlık çubuğu görüntülenmez. Başlık satırlarından sürükleyerek pencerelerin yerlerini değiştirebilirsiniz.Simge Durumuna Küçült, Önceki Boyut ve Kapat düğmeleri Program ve belge pencerelerini simge durumunda çalıştırmak, bunların ekranı kaplaması için kullanılır. Program penceresini simge durumunda çalıştırırsanız, pencerenin görüntüsü ekrandan kaldırılır ve adı Görev Çubuğu üzerine eklenir. Pencereyi yeniden açmak için Görev Çubuğu üzerindeki program ismini tıklayın. Belge penceresini simge durumunda çalıştırırsanız, pencerenin görüntüsü ekrandan kaldırılır ve adı program penceresinin sol alt bölümüne eklenir. Pencereyi yeniden açmak için belge ismini tıklayın. Program penceresinin tüm ekranı ya da belge penceresinin program penceresini kaplaması için Simge Durumuna Küçült düğmesini tıklayın. Bu düğmeyi yeniden tıklarsanız, pencere bir önceki boyutuna döner. Kapat düğmesi, üzerinde çalıştığınız belgenin ya da programın kendisinin kapatılması için kullanılır. Eğer açık belgeler üzerinde değişiklikler yaptıysanız ve bunları henüz diske kaybetmediyseniz  bunları kaydetmek isteyip istemediğinizi soran bir iletişim penceresi açılır. 
word başlık çubuğu ile ilgili görsel sonucuKAYNAKÇA: http://bilgisayardershanesi.com/Y686-baslik-cubugu-ve-wordpad.html

WORD DE SAYFA SİLME


İstemediğiniz boş bir sayfa varsa, belgeniz boş paragraflar, el ile yerleştirilmiş sayfa sonları veya bölüm sonları içeriyor olabilir. Boş sayfadan kurtulmanın birkaç farklı yolu vardır. İlk yapmanız gereken, belgenizde neden bu boş sayfanın olduğunu öğrenmektir.
NOTLAR:
1) Boş sayfa yalnızca belgeyi yazdırdığınızda görünüyor ve word de görünmüyorsa yazıcınızı iki iş arasında ayırıcı bir safa yazdıracak biçimde yapılandırmış olabilirsiniz.yazıcınızdaki ayarları kontrol edin
2) İçeriği bulunan bir sayfayı silmek istiyorsanız,silmek istediğiniz içeriğin başına tıklayın,SHIFT tuşuna basılı tut ve bu içeriğin sonuna tıkla.Seçili içeriği silmek istediğiniz de DELETE tuşuna basın.
3)Belge içindeki bir ya da daha fazla sayfayı değil de belgenin tamamını silmek istiyorsanız "DOSYA SİLME " ye bakabilirsiniz.
KOLAY YÖNTEM
İstemediğiniz boş sayfa belgenin sonundaysa ilk denemeniz gereken şey CTRL+End tuşlarına basarak sayfanın sonuna gitmek ve Geri al tuşuna basmaktır. Belgenizdeki boş sayfanın nedeni fazladan birkaç paragraf ya da el ile eklenmiş gereksiz bir sayfa sonuysa bunu yaparak boş sayfayı kolayca kaldırabilirsiniz.
KAYNAKÇA:https://support.office.com/tr-tr/article/word-de-sayfa-silme-174fedd3-b4e5-42e4-a4d0-5e25127a1404

EXCEL DE GRAFİK NASIL OLUŞTURULUR

Grafik, verilerinizi kullanarak görsel sunum haline getirmenizi sağlayan Excelin en önemli işlevleri arasındadır. Grafikler, hücre içerisindeki değerleri kullanarak, biçim ya da çizgilerle gösterme imkanına sahiptir. Grafik biçimleri, farklı verilerin birbiriyle karşılaştırmasını yapabilir ve değerler arasındaki ilişkilerin daha kolay anlaşılmasını sağlar.
Microsoft Excelin bir parçası olan Grafikler menüsü ilk olarak resimlerle inceleyelim, hemen ardından ise Excel grafik oluşturma hakkında bir kaç örnek ile konuyu pekiştirelim. Giriş konularını inceledikten sonra makalemize biraz değer katmak adına grafik türleri ve dinamik grafiklere de ayrıca göz atacağım. 
Baştan sona bir grafik oluşturma için ilk olarak Excel =  Ekle menüsünde bulunan Grafikler menüsünü inceleyelim
Menüde ilk olarak Önerilen Grafikler sihirbazı bulunur. Bunun işlevi, çalışma sayfanızdaki verileri seçtikten sonra Önerilen Grafikler sihirbazına tıklarsanız, sizin için verilerinize en uygun önerilerini yapar.
Excel grafik oluşturma
Ortada bulunan dokuz küçük imgeler, grafik biçimlerinden ana başlıklar sayılır. Bunlardan herhangi birine tıklayarak çeşitli seçimler yapabilirsiniz. Örneğin sütun grafikleri oluşturmak isterseniz ilk sırada bulunan sütun grafikli olan ikona tıklayıp seçim yapabilirsiniz.
KAYNAKÇA: https://www.cizgiakademi.com/excel-grafik-olusturma-resimli-anlatim/

25 Mart 2018 Pazar

-WORD GİRİİŞ BÖLÜMÜ NEDİR

Bu programda giriş bölümünde yazı düzenleyicileri bulunmaktadır.Bu yazı düzenleyicileri ile yazılan yazıların yazı karakterleri, yazı renkleri, boyutları, italik yazı, altı veya üstü çizili tasarımları yapılabilir. Paragraf düzenleyicileri ile yazılan yazıların sayfada görünüşleri düzenlenir.  Yazıların satır ve paragraf aralıkları, sayfa girintileri düzenlenebilmektedir.WORD GÄ°RÄ°Åž ile ilgili görsel sonucuKAYNAKÇA: http://www.incele.web.tr/microsoft-office-word-nedir-nerede-kullanilir.html
POWER POİNTLE İLGİLİ KISA BİR VİDEO

POWER POİNT ( GEÇİŞLER )





Aşağıdaki sekmelerden "Geçişler" sekmesine tıklayarak istediğinizi seçebilirsiniz.
i
Geçişlerin süresini istediğiniz şekilde ilgili yerden ayarlayın. Eğer slaytı kendiniz ilerletmek istiyorsanız "fare tıklatıldığında" seçeneğini seçin. Aksi takdirde slaytınız ayarladığınız süre doğrultusunda otomatik olarak geçecektir. "Tümüne uygula" seçeneğiyle seçtiğiniz geçişi dğer slaytlarınıza da uygulamış olursunuz. İsterseniz hepsine ayrı bir geçiş koyabilirsiniz.

KAYNAKÇA: http://nerminpunarpowerpoint.weebly.com/slayt-tasarimi-ve-gecisler.html                                                                                                                                                                            Resim

POWERPOİNT (SLAYT TASARIM )

Slayt Tasarım icin, ''Tasarim'' sekmesine tıklanır. Temalar açılır ve hazır şablonlardan istenilen tema seçilir.

Seçilen tasarımı ister tüm slaytlara uygulayabilirsiniz isterseniz de hepsine ayrı ayrı tema yapabilirsiniz.


Aşağıdaki resimdeki sarı dairenin içindeki komutları kullanarak temanızın rengini, yazı tiplerini ve efektlerini değiştirebilirsiniz.
ResimKAYNAKÇA: http://nerminpunarpowerpoint.weebly.com/slayt-tasarimi-ve-gecisler.html

POWERPOİNT(SLAYT NASIL KAYDEDİLİR)

Her şey bitti be slaytınızı hazırladınız.kaydedebilirsiniz.sol üst köşede disket şeklindeki butonu kullanarak kaydedin.ya da "dosya"sekmesinden "kaydet" butonunu kullanabilirizResimKAYNAKCA: http://nerminpunarpowerpoint.weebly.com/slayti-izleme-ve-kaydetme.html

POWER POİNT (SLAYTI NASIL İZLERİZ)

SLAYTI İZLEME

 Slaytı izlemek için ,"SLAYT  GÖSTERİSİ" sekmesine gelin. Eğer baştan izlemek istiyorsanız "Bastan" butonunu , istediğiniz slaytları başlamak istiyorsanız da "GEÇERLİ SLAYTTAN" butonunu kullanarak slaytınızı başlatın."ÖZEL SLAYT GÖSTERİSİ" sadece sizin seçtiğiniz slaytlardan bir sunum gösterir.
kısayol olarak F5 tuşunu kullanabilirsiniz.
 Resim KAYNAKÇA: http://nerminpunarpowerpoint.weebly.com/slayti-izleme-ve-kaydetme.html

POWER POİNTTE TEMEL KAVRAMLAR VE YAPILMASI GEREKENLER

KAYNAKÇA: http://nerminpunarpowerpoint.weebly.com/powerpointe-dair-temel-kavramlar.html

 SUNU: Belli bir konunun resim , grafik , metin , ses ve görüntüler kullanılarak giriş , gelişme , sonuç bölümleriyle sırslı ve düzenli bir şekilde anlatılmasına denir.
 SLAYT :  Slaytların birleşmesinden sunular oluşur.sunu bir kitap , slaytlar ise kitabın sayfaları olarak düşünülebilir.

powerpoint 2010 dosya uzantısı: .pptx
-powerpoint'te oluşturulan sunuları , TAM EKRAN görüntülemek için F5 tuşuna basılır.
-Slayt gösterisinden çıkmak için klaviyeden ESC tuşuna basılır.
-Seçilen slayttan sunuyu başlatmak için "SLAYT GÖSTERİCİSİ"ne tıklanır.
İlgili resim
  


EXCELİ NEREDE KULLANABİLİRİZ

Bir dokümanı düz bir dosya şeklinde oluşturmaktansa excelle oluşturmak daha iyidir.
örneğin;exceli kullanarak aylık geliri,özel hayat harcamaları,yoklama ve nöbet listesi gibi bir çok rapor dosyası kolayca düzenlenebilir.
Özel hayatta da birçok yerde kullanılır ama EXCEL  daha çok iş dünyasında bilgisayar kullanıcıları tarafından tercih edilir.
örneğin;işletmecilerin harcamalarına dair bir tablo hazırlandığında EXCEL sayesinde bu harcamaların toplamına bu basit formülü uygulayabiliriz ya da toplam harcamaların en yüksek hangisinin olduğunu aramanıza gerek kalmadan basit formüllerle bulabiliriz .
  kısacası;excelin sistematik yapısı bu örnekten görebileceğimiz gibi üzere hem daha kolay hem de daha kestirme hale getirmeye yardımcı olmaktadır.
Özellikle rapor hazırlamalarda işe yaramaktadır. KAYNAKÇA:https://wmaraci.com/nedir/excel

23 Mart 2018 Cuma

MİCROSOFT WORD İLE İLGİLİ VİDEO

word ile ilgili bir video , anlamamıza daha iyi yardımcı olacaktır.

EXCEL KISA YOL TUŞLARI

kaynakça: https://support.office.com/tr-tr/article/windows-i%C3%A7in-excel-deki-klavye-k%C4%B1sayollar%C4%B1-1798d9d5-842a-42b8-9c99-9b7213f0040f


Çalışma kitabını kapatma
Ctrl+W
Çalışma kitabını açmaCtrl+O
 Giriş sekmesine gitmeAlt+Ş
Çalışma kitabını kaydetmeCtrl+S
KopyalamaCtrl+C
YapıştırmaCtrl+V
Geri almaCtrl+Z
Hücre içeriğini kaldırmaDelete tuşu
Dolgu rengini seçmeAlt+Ş, 4
KesmeCtrl+X
Ekle  sekmesine gitmeAlt+O
KalınCtrl+K
Hücre içeriğini ortalamaAlt+Ş, A, sonra K
Sayfa Düzeni  sekmesine gitmeAlt+P
Veri sekmesine gitmeAlt+X
Görünüm sekmesine gitmeAlt+W
Bağlam menüsünü açmaShift+F10 veya Bağlam tuşu

Kenarlık eklemeAlt+Ş, KK
Sütun silmeAlt+Ş,2, sonra 2
Formül sekmesine gitmeAlt+M
Seçili satırları gizlemeCtrl+9
Seçili sütunları gizlemeCtrl+0 

excel kısa yol tuşu ile ilgili görsel sonucu












































                                                                                                                                   



































19 Mart 2018 Pazartesi

POWER POİNT SUNU AÇMA

  1. Dosya sekmesini ve AÇ'ı tıklatın.
  2. Aç iletişim kutusunun sol bölmesinde istadiğiniz sunum bulunduğu sürücüyü veya klasörü tıklatın
  3. Aç iletişim kutusunun sağ bölmesinde istediğiniz sunum bulunduğu sürücüyü veya klasörü tıklatın.
  4. Sunuyu tıklatın ve sonra Aç'ı tıklatın,
kaynakça:   www.veteknoloji.net/haber/powerpoint-ile-sunum-nasil-yapilir-75995.html

EXCEL ÇALIŞMA SAYFASINA GENEL BAKIŞ

EXCEL ÇALIŞMA SAYFASINA GENEL BAKIŞ ile ilgili görsel sonucu

EXCEL EĞER FONKSİYONU

Bir koşulun gerçekleşip gerçekleşmemesi durumunda ortaya çıkacaksonuçların değerlendirilmesini sağlar.
 Kullanım şekli
=eğer(koşul ifadesi;olumlu sonuç;olumsuz sonuç)
koşul,bir hücrenin bir sayı ile veya iki hücrenin değerlerinin karşılaştırılmasıyla yazılır
olumlu sonuç,koşulun oluşması durumunda yazılacak ifade
olumsuz sonuç,koşulun oluşmaması durumunda yazılacak ifade

örnek;
   
 =eğer(D3>=45;"GEÇTİ";"KALDI")
eğer d3 hücresinin değeri 45'e eşit veya büyükse GEÇTİ, değilseKALDI ifadesini yazar
=EĞER(H2="GEÇTİ ";1;0)
eğer H2 hücresinde GEÇTİ ifadesi varsa 1 değerini yoksa 0 değerini yaz
=EĞER(E3>D3;E3-D3;0)
Eğer E3 hücresi D3 hücresinden büyükse E3'den D3'e çıkar değilse 0 değerini yaz
 kaynakça:Geçen sene bilgisayar kursundan edindiğim bilgiler 
 

SUNU NASIL OLUŞTURULUR


1- Başlat düğmesine basın ve "Tüm Programlar" menüsünden "PowerPoint" satırına tıklayın.

2- Program açıldığında, ekrana boş bir sunum sayfası, yani slayt gelecektir. Ayrıca pencerenin sağında seçeneklerle dolu bir bölüm yer almaktadır. "Yeni Sunu" başlığı altındaki "Otomatik İçerik Sihirbazı'ndan" seçeneğine tıklayın.

3- "Otomatik İçerik Sihirbazı'ndan" seçeneğine tıkladığınızda, sunumunuzu ekranda beliren sihirbazın yardımıyla adım adım hazırlayabilirsiniz. Sihirbaz, önceden tanımlanmış çok sayıda şablon arasından seçim yapmanızı ve hazırlanan sunum üzerinde dilediğiniz değişikliği gerçekleştirmenizi sağlar. 

4- Dilerseniz, sihirbaza başvurmak yerine hazır şablonlardan da yardım alabilirsiniz. Sağ bölümde bulunan "Yeni" başlığı altındaki "Tasarım Şablonu'ndan" satırına tıklayın. Böylece karşınıza farklı tasarım örneklerinin gelmelerini sağlamış olacaksınız. Bu şablonların önceden belirlenmiş görsel öğeleri hazırdır,İsterseniz kendi resminizide ekleyebirsnız

5-Yapmanız gereken sadece "Yeni" başlığı altındaki "Boş Sunu" satırına tıklamaktır. Burada farklı ihtiyaçlara göre tasarlanan metin ve içerik düzenlerinden birisini seçin ve üzerine tıklayın. Böylece, seçiminizde belirttiğiniz bölümlere ayrılmış olan boş bir sunum sayfası (yani boş bir slayt) ile karşı karşıya kalacaksınız.

6- Metin girmek için boş bir metin alanına tıklayın 


kaynakça:  www.veteknoloji.net/haber/powerpoint-ile-sunum-nasil-yapilir-75995.html

POWER POİNT NEDİR

Projektör kullanarak sunumu yapılabilen malzemeler oluşturmanızı sağlayan bir yazılımdır.
powerpointi kullanarak ,renkli metinlerle fotoğrafları , çizimleri , tabloları ,grafikleri etkili bir şekilde birleştiren ekranlar oluşturulur.
Animasyon özelliğini kullanarak ekrandaki metin ve çizimlere animasyonlar  ekleyebileceğiniz gibi , ses efektleri ve anlatımda eklenilebir.
İlgili resimKAYNAKÇA:http://nerminpunarpowerpoint.weebly.com/powerpoint-nedir.html

POWER POİNT nasıl çalışır

POWERPOİNT NASIL ÇALIŞIR ?

-Baslat
-Tum Programlar
-Microsoft Office
-Microsoft PowerPoint 2010


power point nasıl başlatılır ile ilgili görsel sonucu
Kaynakça: http://nerminpunarpowerpoint.weebly.com/powerpoint-nedir.html

EXCEL NERELERDE KULLANILIR

Exceli kullanarak ,aylık gelirinizi,iş veya özel hayat harcamalarınızı , yoklama ve nöbet listesi gibi daha çok ,rapor dosyasını kolayca oluşturabiliriz.
Daha çok iş dünyasında çalışan bilgisayar kullanıcıları tarafından tercih edilir.

ÖRNEK VERİLİRSE ;
rexcel nerede kullanılır ile ilgili görsel sonucukaynakça:https://wmaraci.com/nedir/excel

EXCEL(VİDEO)


EXCELLE İLGİLİ KAVRAMLAR


  • TEMEL DOSYA İŞLEMLERİ
  • SATIR SÜTUN BOYUTLANDIRILMASI
  • SATIR-SÜTUN-HÜCRE EKLEME-SİLME
  • HÜCRELERİ HİZALAMA VE BİRLEŞTİRME
  • KENARLIK-GÖLGELENDİRME-YAZI RENGİ
  • OTOMATİK BİÇİMLENDİRME
  • FORMÜL HAZIRLAMA VE KULLANMA
excel temel kavramlar ile ilgili görsel sonucuKAYNAKÇA:aklımda olanları yazdım

EXCEL NEDİR

Excell , bir hesap tablosudur. excell her türlü veriyi tablolar ya da listeler halinde tutar.tüm hesaplamaları ve analizleri yapar
excelle grafik çizebiliriz kolay bir şekilde rapor , özetler halledebiliriz.
Dosya uzantısı ^^xls^^ dir.

EXCELLE İLGİLİ RESİM ile ilgili görsel sonucu











kaynakça:http://www.excel.web.tr/f14/excel-nedir-ne-e-yarar-t43018.html

WORD SAYFA DÜZENİ


  • Sayfa yapısı,tema kullanımı,arka plan,paragraf ayarlarıgibi sayfa tabanlı biçimlendirme işlemleri bu sekme altındadır.
  • TEMALAR
  • SAYFA YAPISI
  • BOYUT 
  • FİLİGRAN
  • SAYFA KENARLIKLARI
  • PARAGRAF



word SAYFA DÜZENİ ile ilgili görsel sonucu

















































kaynakça:botevadisi.blogspot.com

WORD EKLE MENÜSÜ

EKLE MENÜSÜ

  • SAYFALAR
  • TABLOLAR
  • ÇİZİMLER
  • BAĞLANTILAR
  • ÜST BİLGİ VE ALT BİLGİ
  • METİN
  • SİMGELER

word EKLE SAYFA ile ilgili görsel sonucu
     
    KAYNAKÇA:Botevadisi.blogspot.com

MİCROSOFT WORD NEDİR

WORD
Word nedir ?
Wordun diğer ismi kelime işlem programıdır.
 Bu program is yerlerinde yani günlük hayatta yapılan her türlü yazışmaların bilgisayar yardımıyla yazılmasını sağlayan programdır.
   Piyasa da kullanılan birçok kelime işlem programıdır.word programı kullanışlı bir programdır.

 İlk olarak  mikrofost firması tarafından oluşturulan bir pakettir.offıce paketinin piyasaya sürülmesi 1995 yılında olmuştur.Bu paketin içinde şu programlar yer almaktadır.


  •    microsoft word
  •    microsoft excel
  •    microsoft  access
  •     microsoft powerpoint
  •     mikrosoft outlook
KAYNAKÇA:geçen sene bilgisayar kursun da edindiğim bilgi


          

WORD SEKMELERİNİ TANIYALIM

WORD SEKMELERİNİ TANIYALIM
HIZLI ERİŞİM ARAÇ ÇUBUĞU: Pencerenin sol alt köşesinde yer alan bu araç çubuğunda standart olarak Kaydet , Geri al ve İleri al düğmeleri bulunmaktadır.Ancak kullanıcının isteğine göre bu araç çubuğu özelleşebilir.Bu işlem içi özelleştirme menüsü açılarak araç çubuğuna getirilmesi gereken düğmeler işaretlenir , işaretlenmesi gerekenlerin işareti kaldırılır.
SEKMELER:Word 2007 ve Word 2010 sürümlerinde ,açılır liste biçimindeki menüler yerine şeritler halinde açılan ve düğmeler barındıran sekmeler bırakılırak kullanımında yeniliğe gidilmiştir.Word programındaki sekmeler sırasıyla Dosya , Giriş , Ekle,Sayfa Düzeni.Başvurular,Postalar,Gözden Geçir,Görünüm

BAŞLIK: Word programının başlık kısmında programını adıyla birlikte açık olan belgenin ismi yazar.Program ilk açıldığında Word belgesi sayılan isim olarak Belge1 ismiyle açılır.Dosya işlemlerinden kayıt yapıldıktan sonra kullanıcının belirlediği isim başlık alanında yerini alır.
PENCERE DÜĞMELERİ :Pencere düğmeleri , Word programını kapatan , Ekran boyutunu değiştiren ve Görev Çubuğuna simge durumunda indiren üç düğmeler oluşmaktadır.Word penceresini simge durumuna indirir.Pencereyi tekrardan ekrana getirmek için görev çubuğu üzerindeki Word simgesi tıklanılır.ekranı kapla düğmesi ile word penceresi tam ekran görünür.Word penceresini görünümünü önceki boyuta döndürür.Ekrana küçük pencere olarak görünür.Word penceresini kapatır.Eğer belgede yapılmış değişiklikler varsa keydetme işlemi için uyarı verir
ŞERİTLER:Word 2010 versiyonunda komutlar sekmeler altında kısımlar halinde toplanmıştır.bu kısımlarınher biri şerit olarak adlandırılır.''GİRİŞ'' sekmeler altındaki şeritler ( pano ,yazı tipi,paragraf vb.)görünmektedir.    
DÜĞMELER:Word 2010 versiyonunda komutlar sekmeler altında düğmelerle gerçekleşmektedir.örneğin düğmesi tıklandığında yazıyı koyu olarak yazar.tekrar tıklandığında koyu yazma komutu iptal olur.
ÇALIŞMA SAYFASI: Word kelime işlemci programında yapılacak her türlü çalışmaların gerçekleştiği alandır.bu alan cetveller üzerinde görülen kenar boşluklarıyla sınırlıdır
KAYDIRMA ÇUBUKLARI:  Word proggramında yatay ve dikey kaydırma çubukları vardır.ekran yatay olarak tümüyle görünüyorsa yatay çubuğu görünmez.dikey kaydırma çubuğunu aşağı yukarı hareket ettirerek çalışma sayfasının üst ve alt kısımların  ve diğer sayfa çalışmaları görülebilir.dikey kaydırma çubuğunun görevini klavyeden Page Up / Page Down tuşları yapmaktadır
DURUM ÇUBUĞU : Durum çubuğu üzerindeki ifadelerde bulunan sayfa sayısı ve toplam sayfa sayısı , sözcük sayısı , yazım dili, sayfa görünümleri , sayfa yakınlaştırma düzeyi yer alır.
SAYFA NUMARASI : Durum çubuğundaki "sayfa 1/1 " ,ifadesindeki ilk rakamda bulunan sayfa numarasını ,ikinci rakamsa toplam sayfa sayısını gösterir.
SÖZCÜK SAYISI: Çalışmadaki toplam kelime sayısını gösterir.
YAZIM DİLİ : Word programının yazım dilini gösterir.yazım dilini değiştirmek için "TÜRKÇE" butonu tıklanılır ve gelen menüden yazım dili seçilir.
SAYFA GÖRÜNÜMLERİ: Word çalışma sayfasının , 5 farklı görünüm seçeneği vardır.
SAYFA YAKINLAŞTIRMA DÜZEYİ : Word  çalışma sayfasının görünümünü yakınlaştırmak ya da uzaklaştırmak içinayar çubuğu  kullanılmaktadır.



KAYNAKÇA:https://nuruysun.weebly.com/

WORD SEKMELERİ ile ilgili görsel sonucu




             

WORD DE KÖPRÜ EKLEME

Hedefi işaretleme Köprü hedefini bir yer işaretiyle veya başlık stiliyle işaretleyin. Yer işareti ekleme Metni veya öğeyi seçin ya ...